zondag 21 april 2024

Kerkdienst vanuit de Grote- of Sint Martinus kerk - ook te volgen via kerkomroep

Datum:
 zondag 21 april 2024
Tijdstip:
Locatie:
 De Grote Kerk

Liturgie ontmoetingsdienst 21 april 2024 Grote Kerk

Deze dienst is de tweede van de ontmoetingsdiensten die we in deze maand houden. De kerk is zo ingericht dat we makkelijk in groepen met elkaar in gesprek kunnen. U wordt ontvangen met een kop koffie of thee, en de liturgie is sober: liederen en gebeden, een schriftlezing met een korte uitleg als opstapje naar het onderlinge gesprek, aan de hand van een paar vragen.
De dienst is voorbereid door de werkgroepen gemeenteopbouw, pastoraat, eredienst, en jeugd & jongeren, in samenwerking met de kinderkerk.

• Orgelspel/muziek, ontvangst met koffie/thee
  • Welkom
  • Aanvangslied: Psalm 66: 1, 2 en 7
  • Bemoediging en Groet
  • Gebed
  • Zingen: Lied 652
  • De kinderen gaan naar de kinderkerk
  • Schriftlezing: Johannes 10: 11 – 16
  • Zingen: Lied 653: 1, 6 en 7
  • Korte uitleg als opstap naar de gesprekken

• Gesprekken in groepen
  • Reacties uit de groepen, in steekwoorden of één zin
  • Zingen: Lied 23d ‘Vrolijk schaap’

• Gebeden
  • Mededelingen
  • Slotlied: 971
  • Zegen
  • Orgelspel

Gespreksvragen
  1. In de tekst gaat het over het weiden van schapen. Een bekend beeld voor de gemeente, maar in deze tijd van kerkverlating ook een aangevochten beeld. Wat maakt dat jij bij de gemeente blijft?
Deze vraag is bedoeld ter kennismaking.  In groepjes van twee geeft de één aan de ander antwoord op de vraag; na ongeveer vijf minuten delen wij de antwoorden met de hele groep, doordat de één het antwoord van de ander probeert weer te geven.

1. We zijn nu in ons vierde jaar als één gemeente. Welke mooie dingen zie je gebeuren in de gemeente?

1. Wat vind je belangrijk in onze gemeente, en wat kun je/wil je daar zelf aan bijdragen?